Sådan lyder opfordringen fra Name It i Randers Storcenter.

Børn, der vokser op i en digitaliseret verden, sidder foran et utal af skærme hver dag. Men små mennesker har brug for mere end digitale færdigheder for at opleve alt, hvad verden har at tilbyde. Derfor dedikerer name it sin forårskampgane til leg, kreativitet og nysgerrighed – og alle kan komme forbi og være med.

Gratis aktivitetskort i butikkerne

I løbet af 9 uger i foråret kan alle gratis hente en Unplug & Play-samleæske i name it butikken i Randers Storcenter og samle 36 forskellige instruktionskort med idéer til lege, kreative projekter, DIYs, opskrifter, kostumer og meget mere. Hver uge kommer der fire nye kort med aktiviteter, som opfordrer børn til at trække stikket og bruge deres kreativitet, deres krop og deres sanser.

I tre ud af de ni uger bliver kortene bakket op af et gratis stykke legetøj, som passer til en eller flere af aktiviteterne, for eksempel kridt til hinkeruder eller forstørrelsesglas til at undersøge krible-krabledyr med. De ni temaer for kortene er: Papir, Mors Barndomslege, Maling, Kostumer, Fars Barndomslege, Kreativ leg, Køkkenleg, Naturens Legeplads og Naturkunst.

Med kampagnen sender name it et klart budskab om det at vokse op i en digital verden:

”Hos name it har legen altid været i centrum, og vi har altid baseret vores designs på børns liv med alt den bevægelse og det griseri, det indebærer. Vi tror fuldt og fast på, at børn i dag også har brug for at udvikle deres taktile sanser som berøring, lugt og smag og få skrammer på knæene, maling over det hele eller undersøge skovbunden for insekter. Ved at bringe lege og andre fysiske aktiviteter frem i lyset kan vi hjælpe børn med at udvikle sig til helstøbte mennesker,” siger Mette, butikschef hos name it i Randers storcenter.

Kom ned i name it Randers Storcenter fra 2. februar 2017 og få den gratis Unplug & Play-samleboks og de første samlekort.