Classic Clean, som i dag har til huse på Messingvej 54, har gennem de seneste år oplevet en stor vækst og udvikling, og nu var tiden inde til også at tage lillebror Daniel med i firmaet

Firmaet startede oprindeligt som et hjemmeservicefirma i 1995, hvor Birgit Asmussen startede op under navnet “Birgits Hjemmeservice”. Det var i den periode, hvor rigtig mange enkeltmandsfirmaer startede op med hjemmeservice – og lukkede ligeså hurtigt igen.

Men Birgit forstod at forny sig og udvikle firmaet, og i løbet af årene fik hun flere erhvervskunder, hvilket var grunden til, at virksomheden i 2008 efterhånden var vokset til en størrelse, hvor det var nødvendigt med en del ekstra hjælp, og da hendes søn Joakim tidligere havde givet en hjælpende hånd med i firmaet i travle perioder, så var det helt naturligt, at han nu trådte fast ind firmaet som medejer.

I 2011 blev de enige om, at det var på tide at skifte navn til Classic Clean.

“Da vi efterhånden var begyndt at henvende os mere og mere til erhvervskunder, og desuden gerne ville blive endnu større, så passede navnet “Birgits Hjemmeservice” ikke så godt længere,” forklarer Birgit Asmussen

I 2011 blev de også – som et ud af kun tre firmaer – godkendt til at gøre rent hos de ældre under fritvalgsordningen

Fokus på markedsføring, salg og kundepleje
I september 2017 kom lillebror Daniel så også med i firmaet.

Det var ellers ikke planen, at Daniel ville gå ind i rengøringsbranchen som sin mor og storebror, men da han var blevet færdig som markedsføringsøkonom og havde fået øjnene op for salgsdelen, kom han på andre tanker.

“Jeg kunne høre, at Classic Clean fik mere og mere at lave, og så var der god mening i, at jeg også kom med i firmaet for at bruge alle de ting, jeg havde lært om salg og markedsføring,” siger Daniel og fortsætter:

“Selvom det går så godt i firmaet pt., så føler vi, at det stadig er vigtigt at være opsøgende på området. Vi er inde i en god udvikling, og vi har tænkt os at blive ved med at tage ved lære samt finde på nye tiltag, idéer og projekter, så længe det er på et niveau, hvor alle synes, det er sjovt.”

“Kundepleje er også et stort fokusområde for os. Vi er hele tiden på udkig efter nye kunder og giver ofte tilbud til større virksomheder, men det skal ikke forhindre os i at tage os godt af de kunder, som vi allerede har. Og derfor er det også rigtig godt, at vi har fået Daniel med i firmaet, så der nu både kan komme fokus på nye kunder samt ekstra fokus på kundepleje af de nuværende,” forklarer Joakim.

Glade medarbejdere giver glade kunder
I dag er der 20 ansatte tilknyttet firmaet, og Birgit, Joakim og Daniel lægger stor vægt på at have et godt forhold til medarbejderne.

“Hvis vores medarbejdere trives og har det godt på deres arbejde, så kommer de glade kunder også,” siger Joakim.

På trods af de mange ansatte går både Birgit og hendes to sønner stadig med ud og gør rent. “Vi kan ikke trives med blot at sidde på kontoret en hel dag,” siger Birgit og fortsætter:

“Vi flyver rundt hele ugen, for det betyder meget for os, at vi hele tiden kan have fingeren på pulsen og holde øje med, hvad der sker i branchen. Og desuden er det et godt signal at sende, at vi ikke selv er bange for at tage fat og efterkomme vores kunders behov”.

Deres nærvær og kontakt med kunderne gør, at de hele tiden kan yde topkvalitets-rengøring til kunderne og opretholde tilfredsheden.

Der bliver satset meget på erhvervsrengøringen hos Classic Clean, og lige nu har firmaet blandt andet 500 opgange med trappevask. Derudover kommer rengøring for boligforeninger samt flytterengøring og fritvalgsordningen. Udover Randers har de også kunder i Hadsund, Langå, Viborg og Århus.