En ny brugerundersøgelser fra Madservice Kronjylland viser stor tilfredshed med maden til de ældre i Randers Kommune. 92 procent af kunderne er enten tilfredse eller meget tilfredse. Det er højt i forhold til sammenlignelige kommuner, hvor gennemsnittet på samlet tilfredshed ligger på 67 procent ifølge en undersøgelse fra Aarhus Universitet

 Man hører ofte historier om, at ældremad lavet af madserviceordninger ikke skulle være noget at råbe højt hurra for. Men ifølge en ny brugerundersøgelse, som Byrådet netop er blevet orienteret om, er tilfredsheden høj blandt kunderne af Randers Kommunes Madservice Kronjylland. 92 procent af kunderne er enten tilfredse eller meget tilfredse med madordningen.
Aarhus Universitet har gennemført en lignende undersøgelse blandt visiterede borgere til madservice fra seks kommuner, og her ligger den samlede tilfredshed i gennemsnit på 67 procent.
“Vi er meget stolte af resultatet, og det er præcis, som vi havde håbet på. Vi har fået meget positive tilbagemeldinger på både smag og variation af maden, og det er et skulderklap til vores medarbejdere, der gør det rigtig godt,” siger Marianne Sloth, leder af Madservice Kronjylland.
Spørgeskemaet til brugerundersøgelsen er blevet udleveret til de hjemmeboende kunder og indsamlet i forbindelse med levering af maden. 870 borgere har modtaget skemaet i efteråret 2016, og i alt har 540 besvaret spørgeskemaet.

Ros til chauffører
“Selvom vi står med et meget flot resultat af brugerundersøgelsen, er vi meget opmærksomme på, at anmeldelsen ikke må blive en sovepude. Derfor vil vi blandt andet se nærmere på kundernes mange gode kommentarer, som vi kan bruge til at optimere vores service endnu mere,” fortæller Marianne Sloth.
Udover kommentarer til menu og råvarer er der blandt kommentarerne også stor ros til den medarbejdergruppe, der leverer maden til kunderne. Ifølge kunderne er de både søde, rare, imødekommende og hjælpsomme.
“Vores chauffører får altid gode anmeldelser. Vi prioriterer højt at have minimal rokering blandt medarbejderne her, fordi chaufførerne ofte står for vores eneste direkte kontakt til kunderne,” siger lederen af Madservice Kronjylland.
Undersøgelsen viser udover den høje samlede tilfredshed desuden en tilfredshed med madens smag på 82 procent, tilfredshed med madens udseende på 89 procent og tilfredshed med variationen i løbet af året på 88 procent.