Siden 1983, hvor en computer hed en datamat, har Midtjysk Computer Service haft forretning. Gennem 34 år har man serviceret og solgt datamater, printere og disketter til pc’er til usb’er og laptops. 34 år hvor udviklingen kun er gået stærkere og stærkere – og nu er der generationsskifte i firmaet

Fra en artikel skrevet 1983 hedder det:

“Mange synes måske, at et par tusinde kroner er meget for en hjemmedatamat, som de ikke umiddelbart kan se mulighederne i, men med den udvikling, der kommer i det næste årti, er det de unge, der har leget med en hjemmecomputer, der vil stå bedst rustet”.

Og han fik ret – Allan Bjerregaard, der grundlagde firmaet. I artiklen står der blandt andet om at den ikke kun er et stykke legetøj: “Det kan den også bruges som, men den indeholder så mange muligheder, at det kun er fantasien, der sætter grænser. Den kan f. eks. bruges til alle mulige slags regnskaber, det være sig ejendoms_ eller husholdningsregnskaber selvangivelse eller regnskab i den lille virksomhed…. og den kan holde styr på det mest utrolige. som bage- og madopskrifter eller hele indboet for den sags skyld…”

“Vi har været med i udviklingen helt fra starten af”, fortæller den nye ejer Jacob Bjerregaard, der er søn af stifter Allan Bjerregaard.

“Det viser at vi er stabile og et firma man kan regne med. Vi har også mange faste kunder og sørger for at servicere endda også over telefonen. Det kræver intet abonnement”, siger han.

Virksomheden har i dag fem ansatte der hver især arbejder med support og på værkstedet, hvor man sørger for forskellige reparationer, så kunderne hurtigt kan få deres computere eller printere igen. Firmaet startede i Fårup og flyttede derefter til Slotsgade for igen i 1994 at flytte til de nuværende lokaler på Alsikevej.

Midtjysk Computer Service er specialister i installationer og support hos virksomhederne og her er det de faste kunder der udgør hovedparten af kundekredsen. Dertil kommer de mange private der ringer ind for support til både pc problemer internet eller mail.

“Mange virksomheder er ikke store nok til at have deres egen tekniske afdeling. Det er så det vi er ved at udflytte denne afdeling får firmaerne også en bedre service og masser af erfaring”, fortæller Jacob Bjerregaard.

Midtjysk Computerservice giver altid et gratis og uforpligtigende overslag på reparationer inden de går i gang, og de laver aldrig noget uden at det er aftalt med kunden først.

Med ejerskiftet fortsætter firmaet som hidtil – lige bortset fra den naturlige udvikling der er på det teknologiske marked. Og det er noget man her følger med i som en naturlig del af den know how man har opbygget gennem 34 år.

“Vi abonnerer på et microsoft partner program, der to-tre gange om ugen holder os up-to-date med hvad der sker indenfor området. På den måde kan vi være på forkant også for kundens skyld”, siger han.

Det kan godt være det bliver lettere og lettere for brugerne at betjene sig af de tekniske hjælpemidler der er i dag, men de stiller større og større krav til firmaerne der arbejder med området.

“Det går rigtig stærkt i øjeblikket. Vores spidskompetencer er service og installation. Og vi går aldrig før tingene er oppe at køre”, siger Jacob Bjerregaard.