På forrige byrådsmøde blev det vedtaget at udsætte opførelsen og vedtagelsen af en Hal 4 til efter kommunalvalget 21. november. men på mandagens byrådsmøde var punktet igen til diskussion, og det blev denne gang vedtaget at sætte byggeriet i gang. Men Velfærdslisten ønsker flere afstemninger

 

Det er et splittet byråd, der atter engang skulle tage stilling til en Hal 4 på p-pladsen ved Arena Randers. På forrige byrådsmøde blev projektet skudt til hjørne, men Venstre og DF ville have endnu en afstemning. Det fik de og denne gang blev projektet vedtaget. Derfor kan byggeriet nu gå i gang. Men det er ikke fair, mener Kasper Fuhr Christensen fra Velfærdslisten:

“Jeg tænker da, at vi sætter punktet på dagsordenen på hvert byrådsmøde fra nu af, for hvis der kan vise sig et flertal mod at bygge hallen, så vil vi da gerne det”, siger han.

Han mener at borgmesteren har haft travlt med at vedtage punktet, da der skal være repræsentantskabsmøde i Arena Randers i aften tirsdag 4. oktober.

“Og dette er jo hans private prestigebyggeri han vil opføre inden han bliver væltet som borgmester”, siger Kasper Fuhr Christensen.

Hos Randers Idrætshaller er direktør Gitte Nørgaard selv sagt glad for beslutningen og hun oplyser at den nødvendige økonomi er på plads fra hallens side. Hvilke rammer man vælger for økonomisk lån, bliver vedtaget i aften.

Hun vil øjensynlig i morgen melde ud, hvornår det første spadestik skal tages og det bliver inden længe garanterer hun.

Der var på byrådsmødet mandag flere kommentarer fra bekymrede lokalpolitikere, der ser projektet som helt hen i vejret. Men Venstre og DF er de eneste der har stemt for. Altså et meget snævert flertal med 16 for og 15 imod.

Blandt andet mener Socialdemokraten og tidligere borgmester Henning Jensen Nyhuus at man burde vente med projektet til økonomien er blevet bedre.

Men borgmester Claus Omann Jensen mener, at man er forpligtiget overfor Arena Randers og kan løbe ind i et erstatningskrav, hvis ikke projektet gennemføres, da Randers Idrætshaller allerede har haft udgifter til projektet.