Ringeste salgstal i 10 år tvinger ledelsen til at svinge sparekniven

 

Der var engang, man troede Randers HK kunne blive en fast bestanddel i toppen af dansk kvindehåndbold. Med triumfer som det danske mesterskab, vinder af EHF-cup og senest vinder af den danske pokalturnering, Santander Cup i 2016, troede man på noget stort fra Randers HK.

Nu er drømmene punkteret i hvert fald for en stund, for når Randers HK er kommet sig ovenpå denne sæsons afsluttende nedrykningsspil, som i parentes bemærket ikke bør bringe HK-pigerne i vanskeligheder venter nye sæsoner på smalkost – og set udefra uden mulighed for at komme i internationale kampe.

Ja set udefra vil det være mere end særdeles overraskende, om den trup, der er sat på smalkost, kan kvalificere sig til slutspillet i 2019-2020.

Og hvad er der så sket i Randers HK?

Hvad er årsagen til de mørke skyer, der senest har medført, at direktør Per Rasmussen har sagt op og i stedet fortsætter i århusiansk herrehåndbold i næste sæson.

Udadtil er det meddelt, at Per Rasmussen selv har sagt op og stop. Det er måske også den rene sandhed, men mon ikke, han havde set en fyreseddel på vej?

For det er Per Rasmussens og hans optimistiske forventninger til sponsorsalg, der gør, at Randers HK i er i klemme.

For man nåede slet, slet ikke de budgetterede salgs- og sponsortal.

”Salgsmæssigt er det i denne sæson det dårligste resultat i de sidste 10 år…”

Så klokkeklart kom det fra bestyrelsesformand Peter Møller Lassen til den store sponsor- og VIP-skare inden sidste kamp hjemme mod Team Esbjerg.

Tydeligere kunne han ikke udtrykke sin utilfredshed og skuffelse over Per Rasmussen og dennes salg for Randers HK.

 

 

Budget skæres ned

Peter Møller Lassen orienterede også om konsekvenserne, der allerede har medført, at HK-administrationen er reduceret og p.t. består af halvanden ansat….

Det sportslige budget bliver skåret ned samtidig med, at der bliver øget fokus på egne talenter.

Dermed sagt, at der ikke p.t. er penge til de store indkøb om flere indkøb overhovedet, hvorfor man i stedet vælger at satse på unge talenter af egen avl.

Prisværdigt – endda særdeles prisværdigt, men det kaster ikke medaljer af sig.

Og det er måske også et problem, at ikke alle sponsorer har tålmodighed og penge til at vente fire-fem år på sportslig fremgang for Randers HK. Omvendt er der nok sponsorer, der måske er villige til at spytte i kassen, når Per Rasmussen snart er fortid i Randers HK…

”Jo, salgsmæssigt er det gået langt under forventning, ”sagde Peter Møller Lassen, mens indtil-videre-direktør Per Rasmussen vimsede rundt blandt gæsterne, hvoraf mange havde troet, at Rasmussen allerede denne aften var fortid i Randers HK, men det var han ikke.