Fortsæt til indhold

Sløjfen er sløjfet. Red den – stem lokalt

Debat
Michael Jensen Vinterslevvej 7 8370 Hadsten Formand, Venstre Favrskov, kandidat ved kommunalvalget

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Så gik det desværre, som vi havde frygtet.

Udbygningen af Sløjfen med et nyt køkken blev udsat igen. Og man skal være kæmpe optimist for at tro på, at det kommer i gang inden for overskuelig fremtid.

Det er kun for at vise lidt handlekraft, de siger, de vil kigge på det i 2022, i det nye byråd. Mange af dem, der sidder og tager disse beslutninger, kommer slet ikke fra Hadsten, så de har ikke den samme fornemmelse for, hvor meget vi, Hadsten og Sløjfen, virkelig har brug for at få renoveret køkkenet.

Der tilflytter rigtig mange i disse år. Og mange af dem, er familier der gerne vil gå til kulturarrangementer, og på samme tid gå ud og spise først. Denne mulighed er der ikke lige nu, så dem sender vi ud af byen.

Derfor er det deprimerende, at denne beslutning er taget. Det er forståeligt, at beslutningen er taget, da det nu er meget dyrere at gennemføre. Men det skulle jo aldrig have været så længe undervejs, så vi nu står her. Sløjfen i Hadsten rummer virkelig så mange forskellige og rigtig gode muligheder.

Det er et unikt kulturhus, hvor rigtig mange frivillige er med til at få huset til at fungere. Jeg forstår godt, de måske tænker, om det er det hele værd, når der er så meget politisk smøl.

Det er et unikt kulturhus, hvor rigtig mange frivillige er med til at få huset til at fungere. Jeg forstår godt, de måske tænker, om det er det hele værd, når der er så meget politisk smøl.

Det er en hån mod alle dem, der gør så meget frivilligt for Sløjfen. Der har været, og er, så megen energi, virkelyst og glæde ved at se arrangementer lykkes, og så mange mennesker nyder at være i Sløjfen. 11 forpagtere på 15 år vidner også om, at der er nogen, der har set en mulighed for at få det til at lykkes.

Og alle har sagt, det kan det ikke med så ubrugeligt et køkken. Hvis der havde været flere fra Hadsten i byrådet, og ikke mindst jeg selv, så havde der virkelig blevet kæmpet for at dette ikke ville ske. Derfor er det meget vigtigt, I stemmer lokalt ved næste valg. Jeg vil kæmpe for Hadsten og for Sløjfen.