Det er sund fornuft ikke at sidde i kø, og det er ikke prestige
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
På Ugebladets Facebookside kunne man læse opslaget om, at vejene omkring banegården skal ombygges. Det afførte en livlig diskussion, hvor endnu et projekt til gavn for borgere og erhvervslivet blev omtalt som et ”prestigeprojekt”.
Jeg vil ikke kalde det ”prestige”, at vi borgere og mennesker i erhvervslivet slipper for at sidde i meningsløse trafikkøer og spilde fritid, og for dem, der er på arbejde, arbejdstid. Det er sund fornuft.
I øvrigt er det CO2 besparende, at vi mindsker spildtid og gør Skanderborg grønnere.
Jeg vil ikke kalde det ”prestige”, at vi borgere og mennesker i erhvervslivet slipper for at sidde i meningsløse trafikkøer og spilde fritid, og for dem, der er på arbejde, arbejdstid. Det er sund fornuft.
Det er det samme når vi skal bygge nyt. Hvis ikke vi gør det grønt bliver det dyrt på klima siden senere. Vi har et fantastisk eksempel oppe på Fælleden, som et parti på højrefløjen også kalder et ”prestigeprojekt”.
Men hvis det, at der ikke er varmt vand i hanen, når du skal vaske hænder er prestige, så ja. Hvis det er det, at en bygning bruger meget mindre energi, så ja. Men vi er nødt til at bygge grønt, for det er billigst i længden.
Så herfra er det et ”JA TAK” til projekter, der ikke spilder min tid i trafikkøer, og et ”JA TAK” til projekter, der gør Skanderborg grønnere.