Fortsæt til indhold

En grøn og social retfærdig stemme

Debat
Mira Issa Bloch; Byrådsmedlem, folketingskandidat og Børne- og Familiepolitisk ordfører for Alternativet

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Jeg går til valg på at skabe en grøn, nytænkende, demokratisk og social retfærdigkommune. En kommune, hvor alle har gode muligheder for at skabe gode liv og udvikle deres potentiale. En kommune med fokus på at være og ikke at gøre. Fokus på tid, nærvær og omsorg til sig selv og andre.

Stem på mig, hvis du vil have én i byrådet, som tør sige sin mening og som tør gå i mod strømmen, når det er nødvendigt
Mira Issa Bloch, Alternativet

Du skal stemme på mig hvis du mener, at den grønne dagsorden er den vigtigste, og hvis du vil have én der taler børnenes, dyrenes og de mest sårbares sag. Stem på mig, hvis du vil have én i byrådet, som tør sige sin mening og som tør gå i mod strømmen, når det er nødvendigt.

Stem på mig, hvis du vil have én der kæmper for, at det er borgene og vore institutioner, der bestemmer mest muligt. Stem på mig,hvis du mener, vi skal have et Jobcenter som er til for borgernes skyld og du ønsker en kommune, hvor alle vil få en respektfuld sagsbehandling.

Udover det ønsker jeg, at alt som overhovedet er muligt, kommer på den grønne dagsorden. Her vil jeg også fremhæve mine højest prioriterede mærkesager på andre områder.

Reelle minimumsnormeringer; pengene følger barnet;genetablering af mødre-grupper; penge til opsporing af udsatte børn; sagsbehandling med tillid og respekt; flere hænder i psykiatrien; Åben Dialog-metode implementeres; borgerstyrede budgetter til udsatte borgere; sætte institutionerne fri; dialog med alle borgere; indføre ”borgerting”.