Fortsæt til indhold

Kære politikere - hvem vil 8860 Ulstrup?

Debat
Jens Henrik MadsenSkolevangen 13, 8860 Ulstrup

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

I mine øjne er det ikke kun Socialdemokratiet, der ikke helhjertet har forstået, hvad der skal til for at markedsføre og udvikle et område som 8860 Ulstrup.

Jeg synes, man i ret stor stil har sovet i timen, nu når udviklingen i øst næsten har kørt af sig selv.

Vi har her i Ulstrup fået en træksti, et åbad og nogle shelters.

Når det kommer til placering af kommunale arbejdspladser i Ulstrup, så er der kun meget få, der vil melde deres mening ud.

Lige nu er man i gang med at nedbryde det, der engang var Ulstrups største arbejdsplads (Ferm, Vølund og til sidst Expedit), og der er lavet en midlertidig plan over boligbyggeri.

Vi har ledige byggegrunde og mulighed for flere. På grunden er der god plads til en fremtidig moderne administrationsbygning med mere, for eksempel et friplejehjem, som nogle politikere lige er kommet på banen med. Plejecenter Anlægget er ret indeklemt, og det er vist også glemt med hensyn til udvikling?

Et flytning af administrationen i Hvorslev til Ulstrup vil give et kæmpe løft til området:

• Mere liv i lokale butikker
  • Lettere rekruttering af arbejdskraft, og man ville kunne tiltrække arbejdskraft fra nye områder.
  • Personalet ville i stor stil kunne benytte offentlig transport til og fra arbejde
  • En moderne og tidsvarende arbejdsplads
  • Mindre vedligehold i mange år frem
  • Færre udgifter til drift

Eller skal det måske bare være kommunens dyreste græsplæne?

Andre ønsker herfra er færdiggørelse af cykelsti til Bjerringbro.

Vedrørende Favrskovs grønne omstilling, synes jeg, man skulle starte med at placere solceller på alle offentlige bygninger og stoppe med at nedlægge god landbrugsjord, som kan benyttes til fødevarer.

8860 Ulstrup er et fantastisk sted at bo. Vi har skoler, børnehaver, bibliotek og genbrugsplads med betjeningsfri adgang og et meget rigt og varieret foreningsliv, åbad og kommunens eneste marina.

Og sidst men ikke mindst har vi naturen lige uden for døren.