Fortsæt til indhold

Trafiksikkerheden i Thorsø og omegn

Debat
Santana Marie MallingByrådskandidat, Venstre

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Jeg bor sammen med min familie på en indfaldsvej til Thorsø, Grølstedvej. Der er kun to kilometer op til børnenes skole, men jeg tør ikke at lade dem gå eller cykle det korte stykke. Det tør jeg ikke, fordi bilisterne tror, at vejen er en racerbane. Der bliver kørt langt over den tilladte hastighed. Jeg har boet her i snart fem år, og i den periode har der været seks uheld på vejen.

Jeg ved, at problemet også gør sig gældende på Snuhøjvej, omfartsvejen rundt om Thorsø, og mange andre veje. Vi skal have kigget på, om vi kan lave ændringer, så alle er mere sikre i trafikken.

Vi har også et af Favrskovs farligste vejkryds, nemlig krydset ved Gelbrovej og Enslevvej. I det kryds er der sket rigtig mange uheld. Løsningen, som er blevet lavet nu, med beton og skilte afspærring, er ikke en holdbar løsning. Der skal laves en mere gennemtænkt og permanent løsning, som borgerne kan være mere tilfredse med.

Jeg er sikker på, at alle borgere i Favrskov kender et sted, hvor trafikken kan føles utryg. Det skal vi have ændret.

Nogle forslag til løsninger kunne være bedre skiltning, at der bliver sikret et frit udsyn for vejtræer og andet, bump, helleanlæg eller bedre opstregning.

Trafikken skal være sikker for os alle i Favrskov.