Debat: Skæv aldersfordeling i Byrådet
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
I Danmark lever vi i et repræsentativt demokrati. Også lokalt, hvor medlemmer af byrådet helst skal kunne repræsentere alle borgere i kommunen.
De seneste fire år har ingen af medlemmerne i Skandeborg Byråd været under 30 år, hvilket har betydet jeg og mine jævnaldrende ikke har følt os repræsenteret med vores udfordringer og erfaringer.
De seneste fire år har ingen af medlemmerne i Skandeborg Byråd været under 30 år, hvilket har betydet jeg og mine jævnaldrende ikke har følt os repræsenteret med vores udfordringer og erfaringer.
Jeg synes det vil gavne fællesskabet og styrke byrådets evner til at skabe politikker og tiltag til alles bedste. hvis der bliver større aldersspredning i byrådet end der er i det nuværende, så Skanderborg Byråd i højere grad repræsenterer befolkningen i kommunen.
Vi unge kandidater under 25 år som udgør 3,5 procent af det samlede antal kandidater i Skanderborg Kommune har valgt at stille op, fordi vi mener de unges stemmer skal være repræsenteret i byrådet.
Nu er det op til jer vælgere, hvem I mener der de næste fire år skal være medlem af byrådet og dermed også om der skal være mere forskelligartethed i Skanderborg Byråd.