Fortsæt til indhold

Har kommunens grønne afdeling glemt Thorsager?

Debat
Ulrik Søgaard-Hansen, Hvedevangen 10, Rønde:

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

»Når jeg går en tur gennem byen, slår det mig hvor dårligt vedligeholdt de offentlige arealer er.

Når jeg går ad Thorsgade, fra hvor byen starter fra Røndesiden, der er der mange grundejere der ikke klipper deres hække og buske ind, så den inderste fliserække slet ikke kan bruges. Det er så vidt jeg ved kommunen, der har påtalepligt til at få det gjort.

Går jeg videre gennem byen og kommer ned til gadekæret og omgivelserne der, ser det meget skidt ud.

Gadekæret, som før var en lille perle, ligner nu ja, jeg ved ikke hvad. Hele gadekæret er jo groet til i vandplanter, så ænderne kan gå tørfodet helt over til springvandet, som også er helt tilgroet. Videre op ad ’skolestien’ op til Trimmelbakken ser jeg at rabatterne langs stien er groet så meget til, at jeg ikke kan se hverken bænke eller lamper. Videre fra Trimmelbakken og op til skolen er det lige så slemt, jeg tror ikke kommunens gartnere har været der i årevis, sådan ser det i alle fald ud.

Går jeg videre gennem byen, ser det ud på samme måde, bortset fra hvor kirkegårdsgartnerne holder bede og rabatter, som vi bestemt kan være rigtigt stolte af.

Kommer jeg så ned til rundkørslen, kan man ikke se trafikken fra Korslundsiden, fordi den hæk, »der ikke måtte være højere end 1 meter«, ifølge aftale med en tidligere ejer, ikke er klippet. Jeg mener endda også, at det er tinglyst på grunden.

Ud langs Stationsvej nedenfor det nye byggeri bliver rabatten heller ikke holdt.

Før i tiden var jeg stolt af at bo i Thorsager, da var alle de grønne områder i byen altid velklippede og renholdte, det virker som om kommunens gartnere aldrig kommer i byen eller også er de lige glade.

Den formand, der planlægger dette, ja kunne vi få en udtalelse, for jeg synes, det ser meget slemt ud og er værd at få rettet op på.»