Dér fik jeg godt nok min aftenthe galt i halsen…
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
»Det kan da ikke passe«, tænkte jeg, da jer læste Jan Fischer og Ole Hansen’ debatindlæg: ’En indgangsdør til kommunen er nok for erhvervslivet, basta - og den skal være bæredygtig’.
Det er ikke indholdet i debatoplægget der er noget galt med - det er såmen ganske fornuftigt. Nej, min forbløffelse går mere på at de vil være bekendt at skrive dét og fremstille det som deres egen ide.
Det støder mig og Venstre, at S på den måde stjæler med arme og ben, og pynter sig med lånte fjer
Det kræver lidt forklaring er jeg klar over.
Et nyt udvalg så dagens lys ifm konstitueringen efter KV21. Erhverv og Plan hedder det og har Konservatives Kasper Kolstrup Møller som formand. Udvalget består, udover de to nævnte socialdemokrater, af Laila Sortland (NB) og undertegnede.
Kasper Kolstrup Møller introducerede udvalget for sine tanker om en omkalfatring af kommunens erhvervsservice. Han ville gerne være den inkluderende formand, og hele udvalget var derfor medunderskriver på en henvendelse til områdedirektøren om tankerne. Udvalget har siden fået administrationens opspil på, hvordan idéerne kan føres ud i livet, og pengene til det kan forhåbentlig findes under de forstående budgetforhandlinger.
Det støder mig og Venstre, at S på den måde stjæler med arme og ben, og pynter sig med lånte fjer.«