Fortsæt til indhold

Hvorfor vil Norddjurs Kommune spænde ben for Allingåbro Motorfestival?

Debat
Bjarke Christensen. Fyrreparken 45, Allingåbro:

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

»Jeg har lige set lokalplanen for det nye solcelleanlæg, som skal anlægges i Allingåbro.

Bjarke Christensen. Foto: Simon Carlson

Hvis dette gennemføres, er det slut med Allingåbro Motorfestival (AMF), som gennem 18 år har været et stort attraktivt arrangement for Allingåbro og de omkringliggende foreninger.

Over 10.000 mennesker fra ind- og udland besøger Allingåbro den ene dag.

Denne dag bruger foreningerne over 200 frivillige til at tjene en skilling, som bruges på at styrke de lokale foreninger og for at få foreningerne til at løbe økonomisk rundt.

Hvis AMF lukker, så gruer jeg for de lokale foreningers fremtid.

Hvor skal de foreningsfrivillige så tjene en skilling henne?

Mange frivillige kræfter bliver brugt hvert år på at skabe noget, ingen andre har.

Hvorfor vil Norddjurs Kommune sætte en stopper for det?

Jeg troede Norddjurs Kommune ville styrke turisme, frivilligheden og de lokale foreninger?

Med den plan, som er blevet fremlagt, viser det modsatte.

Havde det nu været i Grenaa, så tvivler jeg på, de ville have gjort det. De ville have fundet et andet sted.

Er det ikke muligt at finde et andet sted og placere det?

Hvorfor vil Norddjurs Kommune altid genere Allingåbro?

Hvorfor vil Norddjurs Kommune altid genere Allingåbro?

Som frivillig ildsjæl, ser jeg ikke længere Norddjurs kommune som værende en medspiller, nærmere en modspiller.

Alt det lokalpolitiske bureaukrati, der skal til, for at stable et arrangement på benene, er ingen tjent med.

Det er blot til for, at Norddjurs kommune kan retfærdiggøre deres job.

Jeg håber, at de lokale foreninger, frivillige og private, som hjælper til, vil stå bag mig og bakke mig op, så vi fortsat kan bryste os med stolthed over at have Allingåbro Motorfestival.«