Fortsæt til indhold

Skal Kampmanns fødehjem rives ned?

Debat
Erling Rasmussen,Bakkedraget 21 8400 Ebeltoft

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Jeg har med stor interesse læst jeres indlæg om den gamle præstegård på Grønningen i Ebeltoft og må straks sige: Nej, nej - det må ikke ske.

Det er jo meget beklageligt, at sagen er kommet så vidt, og jeg er meget bange for, at der er nogen, der har sovet i timen.

Jeg har selv for år tilbage, da huset var i privat eje, forsøgt at købe huset, men sælgeren ville have 1 mil. mere end jeg tilbød at købe det for.

Jeg synes bestemt, at det er så vigtigt for Syddjurs kommune og hele Danmark, at der bliver rejst et minde om en så vigtig person som Hack Kampmann, der var en at de meste kendte arkitekter i Danmark.

Men jeg blev meget glad, da kommunen købte ejendommen, da forventede jeg, som alle andre, at nu ville der ske noget, men hvad der er sket, ved de kun i kommunen. Men nu har man så fået en anbefaling om, at huset ikke kan bevares og bør rives ned? Det er jo også en løsning, men jeg synes bestemt, at det er så vigtigt for Syddjurs kommune og hele Danmark, at der bliver rejst et minde om en så vigtig person som Hack Kampmann, der var en at de meste kendte arkitekter i Danmark, der jo også har tegnet flere af de offentlige byggerier i hele Danmark og må anses for at være en af de ypperste arkitekter, der har levet i Danmark.

Hvis huset er i så dårlig stand, at det ikke kan restaureres, så håber jeg, Kommunen vil oprette et nyt projekt, hvor man henstiller til en kommende projektmager, at huset kan rives ned, men der opføres et nyt hus helt i samme stil og udseende som nu, men måske kun halvt så langt, så der bliver muligheds for grønne områder omkring huset og kirken.

Jeg mener helt klart, at her kan Ebeltoft få endnu en turist attraktion, som vil og kan trække mange nye gæster til byen.