Fortsæt til indhold

Fremtiden er sikret for HH-skolen

Debat
Morten BangByrådsmedlem for Venstre

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Det er svært ikke at være begejstret for byrådets beslutning om at bevillige 18 millioner kroner til udvidelse af Haldum-Hinnerup Skolen. Denne beslutning er et resultat af rettidig omhu og en visionær tilgang, som vil have en positiv indvirkning på fremtiden både for lærere og elever.

Det stigende elevtal i Haldum-Hinnerup Skolens distrikt understreger behovet for en udvidelse, og det er vigtigt at imødekomme dette behov allerede nu. Med denne udbygning vil skolen kunne håndtere det forventede pres og sikre optimale undervisningsforhold for kommende generationer.

Der bliver tre nye klasselokaler i indskolingen og et nyt klasselokale på mellemtrinnet. Det giver ikke blot plads til flere elever, men skaber også bedre muligheder for lærerne til at udnytte lokalerne og skabe endnu flere gode og sunde læringsmiljøer.

Favrskov Kommunes realistiske elevprognoser viser, at udbygningen er afgørende for at imødekomme den forventede stigning i antallet af elever. Med udbygningen sikrer vi plads til, at både faglighed og trivsel fortsat kan vokse.

Jeg hilser også beslutningen om at sammentænke udbygningen med en planlagt udskiftning af ventilationssystemet velkommen. Denne helhedsorienterede tilgang sikrer, at skolen ikke blot udvides, men også opgraderes for at imødekomme moderne standarder og behov.

Samlet set er byrådets beslutning om at udbygge Haldum-Hinnerup skolen en investering i vores børns fremtid.

Jeg glæder mig over dette skridt mod en stærkere og mere bæredygtig skole, der vil være en stor gevinst i mange år fremover.