Stop miljøsvineriet - Syddjurs bør følge Horsens' forbud mod valgplakater i lygtepælene
Syddjurs står over for et afgørende spørgsmål: Skal valgplakater i lygtepælene forbydes for miljøets skyld? En læser mener, at svaret er nemt.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Skal man hænge valgplakater op i lygtepælene i Syddjurs Kommune?
Nej!
Ved de sidste to byrådsvalg har jeg spurgt på vælgermøder, om ikke man skulle slutte med at hænge valgplakater op i lygtepælene?
Jeg har ikke noget imod, de hænger oppe i lygtepælene, men det jeg har noget imod, er det svineri der kommer efter nedtagningen.
Der hænger så mange strips tilbage på lygtepælene, og på jorden under stedet, hvor plakaten har hængt, ligger altid stripsene som bare er skåret over og efterladt.
Ved sidste byrådsvalg lavede jeg en forsigtig beregning på, hvor mange kilo strips der ligger efterladt i naturen. Man skal huske, at det er de største strips man bruger, og hvis man tænker over det ganske land, kom jeg ikke bare til kilo men til tons.
Derfor gå i front sammen med Horsens og forbyd miljøsvineriet!
PS! På de omtalte vælgermødet blev det dengang ikke engang kommenteret.
Den bedste politiker skal nok vinde valget uanset!«