Flere busser til Flok, tak
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
FLOK er det nye fællesskabshus, som blev indviet 4. maj. Det har til huse i pavillon 5 på det gamle Sølund i Dyrehaven.
I fremtiden bliver bybussen, linje 21, måske omlagt, så den får en afstikker til FLOK, men det kan tidligst ske til næste sommer i forbindelse med en trafikomlægning.
Her kommer linje 107 (Skanderborg st.- Gedved/Horsens) ind i billedet. Denne bus kører både som flexbus og med ordinære afgange. Da der kun er tre meget tidlige morgenafgange og fire afgange i løbet af eftermiddagen i begge retninger, mangler der i høj grad to ordinære afgange mellem kl. 9 og 11 og 2 afgange igen mellem kl. 19 og 21.
Det er nu en gang meget lettere at have en fast køreplan at forholde sig til, end at bestille en flexbus.
Når jeg tager med linje 107 er der altid passagerer med.
Jeg vil bede alle jer, der bruger bussen, om at give jeres mening til kende, gerne her i Ugebladet. På den måde kan vi samlet komme med et opråb til Skanderborg kommune og Region Midtjylland/Midttrafik om at ændre køreplanen.
Jeg håber meget, at det kan lade sig gøre hurtigst muligt, og helst i den nye køreplan i slutningen af juni.