Fortsæt til indhold

Jeg glæder mig til at præsentere forslag om tryghed og idrætsfaciliteter

Jeg er overbevist om, at vi kan nå langt, når vi samarbejder bredt i byrådet og har fælles mål.

Debat
Af Morten BangByrådsmedlem (uden for parti), Favrskov Kommune

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Snart går vi i gang med årets budgetforhandlinger i Favrskov Kommune. Mit mål er, at vi skal sikre et Favrskov i balance. Både økonomisk og i forhold til den borgernære velfærd.

En ansvarlig økonomisk politik er grundlaget for, at vi kan opretholde og forbedre den service, vi tilbyder vores borgere. Økonomisk balance betyder, at vi skal sikre, at vores udgifter ikke overstiger vores indtægter, samtidig med at vi leverer den bedst mulige kvalitet i den borgernære velfærd. Dette kræver en nøje prioritering af vores ressourcer og en stram styring af vores økonomi.

Favrskov er kendetegnet ved et rigt og varieret landsbyliv. Jeg vil arbejde for, at vi fortsat udvikler vores landsbyer, så de forbliver attraktive fællesskaber. Dette indebærer investeringer i infrastruktur, service og fællesskaber, der støtter op om landsbyernes unikke karakter og bidrager til deres vækst og udvikling.

En vigtig del af årets budget er at sikre den bedst mulige service for vores borgere, både i byen og på landet. Service er også tryghed. Jeg vil derfor fremlægge et forslag, der skal gøre det endnu mere trygt at være borger i Favrskov. Dette indebærer initiativer, der styrker trygheden i vores lokalsamfund, uanset hvor man bor i kommunen.

For at Favrskov kan fortsætte med at være en attraktiv kommune for alle aldersgrupper, foreslår jeg også en grundig analyse og udarbejdelse af en facilitetsstrategi for idræts- og fritidslivet. Vi skal sikre, at vores faciliteter er tidssvarende og kan møde fremtidens behov. En del af denne strategi er oprettelsen af en pulje, der tilgodeser vores mange foreninger og deres behov for at vedligeholde, udbygge og nybygge faciliteter. Dette vil sikre, at vi kan tilbyde moderne og velfungerende faciliteter til glæde og gavn for alle kommunens borgere i de næste mange år.

Jeg glæder mig til at præsentere forslagene om både tryghed og idrætsfaciliteter. Og jeg ser frem til gode og konstruktive forhandlinger om årets budget med alle partierne i byrådet. Sammen skal vi sikre, at Favrskov fortsætter med at være en kommune i balance.

Jeg er overbevist om, at vi kan nå langt, når vi samarbejder bredt i byrådet og har fælles mål.