Svar til Kattrup: Hvem er det, du kalder klimatosser?
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Er Syddjurs Kommune blevet offer for ’klimatossernes’ dagsorden, der truer landbrug og lokalsamfund, spørger Flemming Kattrup. Svaret er nej.
Vi og resten af verden må forsøge at overleve med stigende temperaturer, kraftige regnskyl, ørkner der bredder sig, næsten ukontrolleret udslip af CO2, nedbrydning af ozonlaget og jeg kunne blive ved.
’Klimatosser’ - hvem mener du, det er?
Udover forvirrede biologer og venstrefløjen?
Mener du, det er en irrelevant politisk kamp, der foregår om noget så vigtigt som vores klima og miljø?
Hvis vi tænder for vores TV i disse dage, kan vi jo se, hvordan der i andre lande kæmpes for overlevelse.
Spanien er det sidste eksempel med et års nedbør på et døgn, og før det havde vi tornadoer på den anden side af jorden.
Forandringer af vores levemåde kan få enhver til at ryste i bukserne, specielt når vi kan se at klimaet ”forbruger” af alle de næringsstoffer, vi har lukket ud i luften og vandet.
Forandringer af vores måde at leve på burde være igangsat af os for årtier siden – så ville vi ikke opleve at forandringsnægterne fornægter, at klimaet og miljøet er kraftigt ødelagt – af os alle, dig og mig.
Så hvem er det, der truer landbrug og lokalsamfund?
Jeg vil gerne takke vores borgmester og lokalpolitikere for, at de nu er vågnet op til dåd og klar til indsatser for at begrænse skaderne på klima og miljø.
Der skal ikke bruges flere penge på analyser og prøver.
Brug budgettet på løsninger, vi tror, der virker, velvidende at der vil være mange kiksere indimellem. Måske vi bør erklære undtagelsestilstand over vores miljø og klima.