Fortsæt til indhold

I har gjort det mere end fantastisk - af hjertet tak

En families rørende oplevelse med hjemmeplejen og rehabiliteringen i Tirstrup, der gjorde en forskel.

Debat
Henriette Johansen HaldTøstrupvej 29, Nimtofte

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Jeg vil egentlig bare udtrykke min taknemmelighed til Syddjurs Kommunes hjemmepleje/personalet, der kom i vores hjem hos min far, og til personalet på rehabiliteringen i Tirstrup.

Min far flyttede til Syddjurs Kommune i september måned, og straks på dagen fulgte hjemmeplejehjælpen med ham. Min far fik kortvarig hjemmehjælp i Aarhus Kommune. De sørgede for, at hjælpen gik videre i en anden kommune.

Min far blev tilbudt 3 x bad om ugen – og dette blev også udført. Han fik de hjælpemidler, som han havde brug for, inden for få dage. Hele tiden blev der lavet en form for status på, hvad han ”nu” havde brug for. Han havde demens, meget hurtigt fremskreden i den tid han boede hos os.

En faglig og ikke mindst medmenneskelighed fra alle dem, der kom i vores hus/hjem for at hjælpe min far. Altid med ydmyghed og respekt overfor ham. Alt kunne lade sig gøre, og ofte fra dag til dag lavede vi aftaler om, hvordan dagen kunne se ud for min far.

Særlig tak til netop dig, der tog middagspausen i brug, - kørte ud til min far og lyttede på hans klaverspil. Du er en helt særlig ”engel” i mit hjerte. Du satte Brams på tv / klassisk musik – hvilket gjorde min fars formiddag til noget virkelig godt. Tak til jer alle – for at hjælpe mig i forståelse overfor demens, og hvad den gør ved et menneske.

Jeg kendte ikke til dette kæmpe system, der går i gang, når man som gammel har brug for hjemmehjælp. Men jeg kan sige, at min / og min families oplevelse har været helt overvældende positiv. Tak for jer i Tirstrup – som var der i helligdagene – vikarer – og faste medarbejdere – der har gjort en stor forskel for min far – og os som familie. Jeres måde at håndtere os på, og min far – med den forpinthed han til tider havde, så af hjertet tak.