Fortsæt til indhold

»Velkommen til det nye serviceområde – et stærkt privat initiativ«

Debat
René SchneiderByrådsmedlem for Det Konservative Folkeparti i Favrskov

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Det er glædeligt, at en privat udvikler ser potentialet i at etablere et serviceområde ved afkørsel 44 på E45. Det viser, at erhvervslivet har viljen og evnen til at investere i infrastruktur, der skaber vækst og gavn for både pendlere, erhvervslivet og vores lokalsamfund.

Som konservativ tror jeg på, at udvikling bedst drives af private initiativer frem for tunge, offentlige projekter. Når en privat aktør tager teten, betyder det ofte hurtigere handling, større fleksibilitet og en skarpere fornemmelse for behovene hos brugerne.

Serviceområdet er strategisk placeret – både i forhold til den øgede trafik langs motorvejen og for de nærliggende lokalsamfund som Hadsten, Hadbjerg, Selling og Ødum. Med de rette faciliteter, herunder restauranter, tankstation, samkørselsplads og en stor udbygning af ladestandere, får vi en moderne infrastruktur, der understøtter mobilitet og vækst i Favrskov.

Samtidig er det vigtigt, at denne udvikling sker på borgernes præmisser. Der skal være plads til både elbiler og traditionelle brændstofbiler, og vi skal sikre, at regulering og afgifter ikke kvæler de private investeringer, der skaber fremgang i vores område.

Jeg glæder mig over, at projektet er sendt i offentlig høring, så borgerne kan komme til orde. Som konservativ politiker ser jeg dette som et godt eksempel på, hvordan vi kan skabe fremtidssikret infrastruktur gennem privat initiativ og lokal opbakning.

Lad os bakke op om vækst, arbejdspladser og udvikling – til gavn for hele kommunen.