Hvorfor skjuler kommunen sin støtte til Molslaboratoriet?
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Kommunen har flere gange nægtet samarbejde med Mols Lab, men spørgsmålet er, om dette stadig gælder. Har der været givet støtte kroner til dette udsultningsprojekt, hvor der ikke må fodres eller ydes dyrlægehjælp?
Jeg vedhæfter dokumentation for, at Syddjurs Kommune støtter projektet, selvom dette er blevet nægtet flere gange.
Dyrlæge Jens Kristoffersen fra Knebel har igen anmeldt Mols Lab for at bryde Dyreværnsloven. I kender ham fra tidligere, da borgmester Michael Stegger Jensen ville mægle i sagen. Vi har aldrig fået svar på, hvordan den mægling gik, og sagen døde pludselig.
Til sidst vil jeg spørge Kim Lykke Jensen: Mener du, at der skal ligge flere døde dyr i Mols Bjerge?
Den 5. april 2025 sagde du til avisen, at der mangler døde dyr i naturen.
Betyder det, at du mener, at kvæg og heste skal blive liggende, når de dør på Mols Lab og i rewilding-projekter?
Jeg er bange for, at din drøm bliver til virkelighed, når Naturnationalparken skydes i gang.