Udefrakommende ser kun overskrifterne: Vend det nu, ellers forbliver Randers i negativ spiral
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Gensvar til »Når magten vender skytset mod den, der insisterer på lov og ret«
Jeg står ved det, jeg sagde på debatmødet – og i den kontekst, det blev sagt. Hvordan andre vælger at tolke det, er naturligvis op til dem.
Hvis man ser på Randers udefra, var weekendens overskrift det, der stod tilbage – og netop dét var min pointe.
Min pointe handlede ikke om, hvem der havde ret, men om det billede, der tegnes udadtil.
De udefrakommende forholder sig ikke til detaljerne, men til overskrifterne, og det er og bliver en negativ spiral for Randers.
Jeg er helt enig i, at læk af fortrolige oplysninger er uacceptabelt og ikke hører hjemme – hverken i et byråd eller andre fortrolige fora. Desværre var det ikke dette budskab, der stod tilbage efter weekendens nyhedsbillede.
Hvis der skulle ske en politianmeldelse, mener jeg, at det naturligt bør være den skadelidte part, der anmelder, og at anmeldelsen bør rette sig mod selve hændelsen.