Fortsæt til indhold

Vi har ventet over et halvt år på en simpel fuldmagt for at kunne søge byggetilladelse til en ny bålhytte

FDF Frivillig mærker selv, hvordan bureaukrati bremser initiativer og ødelægger engagement. Derfor stiller han op til kommunalvalget.

Debat
Nick Boye (DD)Byrådskandidat for Danmarksdemokraterne Syddjurs

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Syddjurs har brug for en ny retning. Vi har et stærkt lokalsamfund, engagerede borgere og et erhvervsliv med masser af potentiale – men alt for ofte møder vi en mur af bureaukrati og langsom sagsbehandling, der hæmmer udviklingen.

Når kommunen for eksempel har udstykket Fremtidsparken mellem Rønde og Mørke, er det med visionen om vækst, arbejdspladser og nye muligheder. Men uden en effektiv og serviceorienteret forvaltning risikerer de gode intentioner at blive liggende på tegnebrættet.

Jeg oplever det selv i mit frivillige arbejde som formand for FDF Mørke: Her har vi ventet over et halvt år på en simpel fuldmagt for at kunne søge byggetilladelse til en ny bålhytte. Det er et lille eksempel – men det viser, hvordan unødvendige forsinkelser kan bremse initiativer og ødelægge engagementet.

Hvis vi vil styrke vækst, iværksætteri og fællesskab i Syddjurs, skal vi turde sige: nok er nok. Det handler ikke om flere planer, men om at skabe rammer, hvor tingene kan ske i praksis:

• Hurtigere og mere smidig sagsbehandling.
  • Mindre bureaukrati for erhvervsdrivende og foreninger.
  • Mere fokus på vækst, arbejdspladser og lokal udvikling.
Det er et lille eksempel – men det viser, hvordan unødvendige forsinkelser kan bremse initiativer og ødelægge engagementet.

Jeg stiller op til kommunalvalget, fordi jeg tror på, at vi kan skabe en kommune, hvor det er nemmere at drive virksomhed, starte projekter og udvikle lokalsamfundet. Og mener, at jeg kan gøre en forskel på dette område. Derfor er en af mine mærkesager ”At skabe bedre vilkår for erhvervslivet ved at mindske bureaukratiet og give plads til vækst – til gavn for både små og store virksomheder.”

Det er tid til forandring!