Kære borgmester. Er det modigt at angribe en modkandidat med uunderbyggede påstande?
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
»Ordentlighed, grundighed og mod« lyder det fra borgmesteren.
En værdig borgmester burde sikre, at den kampagne, der udgår fra hans parti, er lødig og troværdig.
Jeg synes ellers, jeg var tydelig, da jeg svarede på Hans Vangkildes upassende angreb på mig og min virksomhed.
Ikke desto mindre erfarer jeg, at den socialdemokratiske byrådskandidat, Daniel Buttenschøn, på Facebook ufortrødent fortsætter med at sætte min virksomhed og min person i miskredit.
Det fremgår af opslaget: »(...) du som en del af din landbrugsdrift i dag tjener penge på at stå for græsningen på Naturstyrelsens arealer. Denne aftale står til ikke at blive forlænget i forbindelse med konverteringen til NNP. Efter min vurdering gør det dig inhabil i forhold til behandlingen af en lang række punkter i forhold til NNP i Byrådet.«
Jeg synes, det er usmageligt og en særdeles ufin måde at føre valgkamp på. En værdig borgmester burde sikre, at den kampagne, der udgår fra hans parti, er lødig og troværdig.
Jeg anerkender politisk uenighed og til tider drilleri.
Men dette er helt uden for den skala.
Hvis Socialdemokratiet havde ulejliget sig med at undersøge sine påstande, ville de konstatere, at der intet er om sagen.
Min virksomheds drift omfatter IKKE statslige arealer, der bliver en del af den kommende naturnationalpark. Det er ikke ordentligt at fremføre den slags.
Ordentlighed, grundighed og mod - hvordan synes du selv, det klinger, borgmester?
Debatindlægget er fremsendt til borgmester Michael Stegger Jensen (S) til udtalelse inden offentliggørelse.