Bil torpederer hus og dræber beboer: Fire anholdt efter dødsulykke
Politiet satte tirsdag efter en bil. Den biljagt fik et fatalt udkomme.
Fire personer er anholdt efter en dødsulykke tirsdag aften i Tilst, hvor en bil brager ind i et hus og dræber en beboer.
Det oplyser Jakob Christiansen, kommunikationsrådgiver ved Østjyllands Politi.
Det er to mænd på 19 år og to mænd på 20 år, der blev anholdt umiddelbart efter ulykken.
»Nu foregår der en juridisk vurdering omkring en eller flere af de anholdte skal fremstilles i grundlovsforhør,« siger kommunikationsrådgiveren, der derudover ikke har yderligere oplysninger.
Ulykken sket kort før midnat på Hindøvænget i Tilst.
»I forbindelse med en kortvarig eftersættelse påkørte den eftersatte personbil et parcelhus i Tilst,« har vagtchef Morten Bang ved Østjyllands Politi tidlige oplyst.
En person i huset blev altså dræbt i ulykken.
På grund af eftersættelsen bliver sagen nu behandlet af Den Uafhængige Politiklagemyndighed (DUP).
Det betyder også, at Østjyllands Politi ikke vil kommentere på, hvorfor politiet jagtede bilen, der påkørte huset.
Ingen af de fire anholdte er umiddelbart kommet alvorligt til skade, oplyser Jakob Christiansen.
læser