Fortsæt til indhold

42-årig brød ind i restaurant, stjal kasseapparatet – blev fanget på fersk gerning

Manden forsøgte at stikke af fra politiet på en cykel, som også viste sig at være stjålet.

Krimi

En patrulje fra Østjyllands Politi opdagede natten til fredag kl. 01.47, at en mørkklædt mand var i gang med at læsse et kasseapparat bag på en cykel ud for en restaurant på Frederiks Allé i Aarhus.

Da manden så betjentene, forsøgte han at cykle fra dem, og de mistede ham kortvarigt af syne.
De fandt dog hurtigt cyklen og kasseapparatet, der stod ved indgangen til en baggård, og inde i baggården gemte en 42-årig mand sig, oplyser Østjyllands Politi

Det viste sig, at kasseapparatet var stjålet ved et indbrud i restauranten, og cyklen viste sig også at være stjålet.

Den 42-årige blev derfor anholdt og sigtet for indbrud og tyveri, og da han havde en mindre mængde hash i lommen, blev han også sigtet for besiddelse af euforiserende stoffer.