Fortsæt til indhold

Cykelstier er grøn omstilling - Men farlige for børn som vejene er nu

Debat
Pernille SchiøtzSøkildevej 46A, Ry.

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Når jeg som garvet cyklist kører fra Alken af Emborgvej og ser, hvordan masser af klimabevidste forældre og børn kører i alt slags vejr, bliver jeg helt klam, fordi om lidt bliver det mørkt, og der er ikke engang en hvid stribe i vejkanten, så man må trække ud på kørebanen for ikke at falde i grøften.

Planen for en cykelsti på denne strækning blev stoppet år tilbage på grund af et hus, men dette hus er der ikke mere.

Det er børnenes fremtid, det gælder om.

Så kære Peter Kjær, om du så ikke får dine 5 millioner, må cykelstierne indgå som grøn omstilling for de nye generationer, og pengene findes til alle skolerne!

Kære Claus Leick vi håber så, at du gør som lovet og holder borgermøder, inden der ansættes konsulenter udefra til disse cykelruter, fordi det naturligvis er forældrene, der ved, hvor der er farligst - både til de gamle skoler og til den nye bag hallen.

Vi er mange, der håber på hastighedsnedsættelse til 40 km/t på veje som blandt andet Randersvej, hvor ingen overholder fartbegrænsningen, og hvor børn nu skal til at cykle til skolen.

Mange har to og nu tre biler i kommunen, men hvis vores børn skal have en fremtid overhovedet, så skal vi alle op på cyklen fremover og det skal være trygt at lade børnene cykle. Det er børnenes fremtid, det gælder om.

Jeg vil tro kære byråd, at her er stemmer at hente, det er ikke nok kun at tale om klimaet.