Krænkelseskultur – stor tak til Hammel Handel
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Jeg vil gerne rette en stor tak til Hammel Handel. Jeg håber, rigtig mange støttede op om jeres Open By Night event.
Krænkelseskulturen har ikke ramt mig, og at bruge alverdens lande til at lave en eventdag/aften for borgerne i Favrskov kan jeg kun se som et sjovt og inspirerende tiltag for at skabe liv og aktivitet i byen.
Jeg håber, forretningerne har haft god og dejlig kundekontakt, tjent lidt ekstra samt gjort sig endnu mere bemærket både lokalt og kommunalt.
At få mere liv i kommunens byer er et af mine store ønsker.
Jeg er vokset op med Lille sorte Sambo og Pippis far, der var negerkonge, samt rim og remser, der turde skrive slemme ord som kineser-mand! Ak ja, alt dette er fortid. Dog kan det glæde mig, når Melvin Kakooza toner frem på skærmen for eksempel i “Helt sort” og joker/gør grin med sig selv og sin meget mørke lød. Som sort kan han jo gøre det uden risiko for at krænke andre end sig selv.
Maria Degn (S), der skrev debatindlæg om Open By Night i Hammel, har dog ret på et punkt: ”Vi skal være rollemodeller for vores børn”.
Det betyder dog ikke, at hendes opdragelse/livssyn/holdninger er bedre og mere værd end andres. Så fint du, Maria, er rollemodel i eget hjem – men bland Hammel Handel, og for den sags skyld andre, udenom.