De fineste rundkørsler med et vidunderligt blomsterhav af gule påskeliljer og røde tulipaner
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Jeg skulle til Kolind som så mange gange før, men da jeg kom til rundkørslen ved Bugtrup, blev jeg vildt glad. For tænk, den var et vidunderligt blomsterhav af gule påskeliljer og røde tulipaner. Det var ikke små klatter eller rækker eller cirkler, det var tusindvis af smukke blomster, der fyldte det hele, så selv mælkebøttemarkerne blegnede. Aldrig har jeg set så smuk en rundkørsel, og jeg måtte køre rundt tre gange for at kigge og til sidst standse for at fotografere.
I den næste rundkørsel var det lige så flot, og så blev jeg nysgerrig. Hvem har fundet på det? Hvordan har de lavet det? Hvem skal man sende roserne til?
Kommunen, selvfølgelig – vor helt egen Syddjurs Kommune, og med lidt besvær fandt jeg frem til en person, der hedder Bent Andersen og er funktionsleder på Materielgården, hvor de altså bl.a. tager sig af rundkørslerne.
Det var såmænd meget enkelt, for de havde bare snakket om at lægge nogle blomsterløg i rundkørslerne, og så foreslog leverandøren i Holland selvfølgelig, at de købte mange, rigtig mange, og det skulle være dem og dem, og det var Bent Andersen med på, og så blev de lagt i efteråret.
Stor tak til Bent og alle andre involverede for denne fine rundkørsel-overraskelse
Og bare rolig, der gik ikke folk rundt i ugevis og gravede små huller til løgene og ødelagde ryggen. Nej, man lånte en maskine, der kunne gøre det, og den kørte altså på kryds og tværs i alle retninger, så der ikke blev noget fancy mønster, bare blomster over det hele. Når de er afblomstret, får de selvfølgelig lov til at vokse færdige og visne ned, for så bliver det lige så smukt næste år.
Stor tak til Bent og alle andre involverede for denne fine rundkørsel-overraskelse. Foruden de to i Kolind er der to i Rønde, to i Hornslet og tre i selve hovedstaden Ebeltoft.