Fejl at udelade BogBy Ebeltoft
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Kære Dan Andersen
Jeg skal beklage, at BogBy Ebeltoft er udeladt i mit svar til Sverre Tønder (Ebeltoft Folketidende 31. maj, red.) vedrørende udviklingen af Ebeltoft og den netop offentliggjorte udviklingsplan for Ebeltoft kyststrækning. Det er naturligvis en fejl! Jeg fastholder dog mit forrige svar om, at etableringen af et fælles rekreative byrum, i udviklingsplanen, prioriteres højere end bevarelsen af bygningen på S.A. Jensens Vej 3A. Det har i øvrigt længe været en byrådsbeslutning at rive bygningen ned. Af samme grund udløber BogBy Ebeltofts lejekontrakt den 1. maj 2024. Dette er naturligvis ikke udtryk for modstand eller modvilje mod de, der i dag er lejere i bygningen.
BogBy Ebeltoft er et af mange gode borgerdrevne initiativer, der gør Ebeltoft til en spændende og gæstfri by. I der er frivillige i BogBy Ebeltoft med til at skabe et unikt kulturtilbud og et levende byliv, alle de dage I holder åbent. Heldigvis er det også en aktivitet, der kan ligge mange andre steder end netop i bygningen på S.A. Jensens Vej 3A. Dette er vi naturligvis parat til at tale med jer om.