Er dette mon en Aarhushistorie eller måske en Molbohistorie?
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
»Kære Lars Norman Thomsen,
Tak for din kommentar om de sorte huller for cyklister på Djursland og de fremskridt, der finder sted.
Der er ingen cykelsti på en stor del af Røndevej -fra hvor man kører fra mod Kolind og Grenaa og til Feldballe (jeg mener, der er cykelsti derfra og til hovedvejen mod Rønde.)
Der er heller ikke cykelsti fra sammen afkørsel og til Kolind
Mine beskrivelser er sandsynligvis ikke helt professionelle. Jeg er tilflytter og kører ikke bil.
En anden ting som gør det besværligt at være cyklist i, ja, så at sige hele Midtjylland er reglerne omkring cykler i bus.
Det er praktisk at kunne tage cyklen med, så man kan prøve alle de mange dejlige cykelstier af. Men det er besværligt.
For det første går der ikke særlig mange busser, og på de fleste strækninger skal cyklen ind i bagagerummet under bussen - og chaufføren har som de eneste i Danmark fra Midttrafik forbud mod at hjælpe gamle damer som mig med at få cyklen bakset ind.
Midttrafik er også den eneste region med undtagelse af Bornholm, hvor man skal betale for at have cyklen med.
Og det er den eneste region, hvor man ikke kan have cyklen med i busser med lav indstigning
- og buslinjen mellem Ebeltoft og Aarhus er den eneste strækning i hele Danmark, hvor man ikke ved hvilken bus der kører
Om det er en bus med lav indstigning, hvor man ikke kan have cyklen med eller det er den med bagagerum som man gerne må baske cyklen ind mod behørig betaling. Buschaufførerne siger, at man skal regne med at vente i 3 timer for at være sikker på at få cyklen med.
Jeg har siden, jeg flyttede hertil, prøvet at finde ud af om dette er en Aarhus-historie eller end Molbo-historie?«