Naboer slår tilbage - 23 år uden lugt - punktum
Naboer tæt på det nuværende biogasanlæg på Østenfjeldvej 9 afviser lugtproblemer i 23 år.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Replig til Karl Erik Andersens indlæg: ’Hvad tænker du?’
»Kære Karl Erik Andersen
Bare liger dels for en god ordens skyld dels for at sikre mig, at du har forstået det rigtigt, vil jeg her endnu en gang gerne gøre opmærksom på, at der ikke skal herske tvivl om, at vi 9 allernærmeste naboer øst for det eksisterende biogasanlæg aldrig har været ramt af lugtgener fra biogasanlægget - gennem de 23 år hvor anlægget har været i drift.
Vi har aldrig gennem 23 år været genert af lugtgener fra biogasanlægget.
Det er meget forståeligt, at enkelte mennesker kan være lidt bekymret for det nye – men når det drejer sig om lugtgener fra biogasanlægget, kan du være ganske rolig. Fakta er::
Vi har aldrig gennem 23 år været genert af lugtgener fra biogasanlægget.
Jeg har gennem 23 år været aller nærmeste nabo og bor ca. 482 m direkte øst for det eksisterende biogasanlæg og har aldrig følt mig generet af lugt fra biogasanlægget.
Hvis ikke du ved det, er der gennem de seneste 23 år kommet mange helt nye teknologier på markedet, som kan håndtere lugt fra biogasanlæg.
Hvis ikke du ved det, er det almindelig kendt, at der kan forekomme lugt fra ejendomme med dyrehold.
Hvis ikke du ved det, er det almindelig kendt, at os der har valgt at bosætte os på landet, også accepterer at der er landbrug med dyrehold og tilhørende lugt.
Hvis ikke du ved det, er det almindelig kendt, at vi som har valgt at bosætte os på landet, opfører os ordentligt og respektfuldt og udviser forståelighed over for hinanden – også selv om vi ikke er enige. Tænk over det.«