Forvaltningen spilder frivilliges tid
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
»Jeg blev lovet, at lysanlægget på den nyanlagte bane ved Byparken i Allingåbro ville stå klar til efteråret 2023, så jeg ikke skulle booke kunstbanen i Vivild til aftenkampe, som er nødvendige at spille på grund af dommermangel i weekenderne.
Det er jo total værdiløst, når lysanlæg ikke virker og ikke er justeret
Flytningen til Vivild koster på alle måder. Der er en direkte lejeomkostning, og derudover mister vi både omsætning i cafeteriet og aktivitetstilskud, ligesom vi ikke kan give vores sponsorer de ydelser, de har betalt for.
Derfor er det for en klub som Allingåbro IF helt afgørende, at vi kan gennemføre kampene på vores hjemmebane, men som forventet skete der intet.
Flere lokalpolitikere har ellers brystet sig med, at de har sørget for at få anlagt en ny bane i Allingåbro, og brugt det som argument for, at det ikke kun er i Grenaa, at kommunens penge ligger.
Ja tak, kære venner. Det er jo total værdiløst, når lysanlæg ikke virker og ikke er justeret. Jeg er med på, at vandet har været en udfordring i år.
Derfor er det selvfølgelig også forståeligt, at lift og lignende ikke har kunnet køre på banen. Men hvorfor får vi ikke det at vide? Hvorfor skal vi frivillige i foreningen henvende os til forvaltningen og ikke omvendt?
Det er belastende og opslidende, at vi skal bruge nogle af vores frivillige foreningstimer og en masse energi på at skrive den ene mail efter den anden og forsøge at få svar.
Banerne er nu tørre, og det har været tørvejr længe, men lysanlægget er stadig totalt ubrugeligt. Jeg har ellers henvendt mig flere gange blandt andet også via kommunalbestyrelsesmedlem Niels Ole Birk, men der kommer intet svar fra forvaltningen.
Norddjurs Kommune har holdt workshops om ’Fremtidens idræts- og fritidsfaciliteter’, men så længe forvaltningen kører, som den kører, så er det spild af tid og energi for os frivillige at engagere os.«
Lokalavisen har fremsendt debatindlægget til udtalelse hos Norddjurs Kommune og afventer et svar.