Den evige syndebuk. Det er meget ufortjent
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Det er synd for letbanen. Når noget går galt, er det altid letbanen, der får skylden, fordi man ikke lige har gjort det rigtige. Hver gang der er en, der kører ind i letbanen, elsker Radio Østjylland at rapportere, at nu holder letbanen stille, og det er da også rigtigt, men der kommer aldrig en forklaring på hvorfor!
Jeg synes, at vi her i Ryomgård skal være glade for, at vi har en letbane (...)
Mange gange er det nogen, der har kørt ind i letbanen, og det kan den jo ikke holde for. Her er der en, der ikke har tjekket køreplanen, da det nok kunne være nødvendigt med alle de forsinkelser, den har været årsag til. Og hvis man bare har fulgt en lille smule med i medierne, havde man også vidst, at der var arbejder på letbanen, som afførte en del ændringer af køreplanen.
Din udregning på prisen vil jeg sætte spørgsmålstegn ved; jeg tror ikke, der kan parkeres i Århus for 11 kr.
Vi har siden den startede været trofaste brugere, da jeg har min faste gang på Skejby Sygehus. Det er så nemt at tage bilen med på stationen, for hvis toget ikke kører, så må vi jo selv køre.
Men det har jo ikke været nødvendigt endnu. Det er også rart, at alle de mennesker, der gør brug af letbanen, kommer med cykler, løbehjul og barnevogne, for så kan de let transporteres videre, når toget ikke kører længere.
Vi har selvfølgelig også agiteret for at køre med letbanen, men min fornemmelse er, at man bruger undskyldningen med, at det rasler og den kører ikke til tiden, for ligesom at retfærdiggøre, at få lov til at sidde behageligt i sin egen bil, hvor man selv kan bestemme.
Jeg synes, at vi her i Ryomgård skal være glade for, at vi har en letbane og der er ½ times drift ind mod Århus, og det tror jeg, mange er glade for!