Fortsæt til indhold

»Venstre sparker en åben dør ind, når det handler om Thorsø Hotel«

Debat
Simon OlsenByrådsmedlem for Liberal Alliance

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

I seneste udgave af Din Avis Favrskov er der et interessant indlæg fra Venstre-kandidaten Santana Malling vedrørende Thorsø Hotel, som jeg lige bliver nødt til at replicere på.

Det kan være, jeg læser det med de forkerte briller på, men som jeg læser det, kritiserer man byråd og kommune for ikke at have gjort noget, siden man købte Thorsø Hotel.

Her burde Venstre jo vide, at der er en årsag til, at man ikke har effektueret på de planer, som man har med området. Nemlig at der er et lejemål, som vil koste et syvcifret beløb at komme ud af inden udløbsdatoen på lejemålet. Derfor venter vi sådan set blot på at dette udløber, så man kan få sat i værk på de planer der foreligger med borgermøde i Thorsø om, hvad der skal være i fremtiden, så man kan starte en lokalplansproces.

Hvis Venstre så mener, at man da godt kunne starte denne proces allerede nu, så forstår jeg ikke, at man ikke har stillet forslaget i Plan- & Landdistriktsudvalget, for mig bekendt har man da næstformandsposten i udvalget.

Så jeg må sige, at jeg synes Venstre sparker en åben dør ind her, for alt det der bliver foreslået, er altså allerede i pipeline og venter på effektuering. Hvis man mener, det går for langsomt, så har man altså haft alle muligheder for at presse på i udvalg og i byråd, men det har man altså ikke gjort. Så hvis det går for langsomt, og det er helt fair og legitimt at mene det, så må Venstre også selv tage et medansvar herfor.