Fortsæt til indhold

Kære Hanne. Jeg er ked af at læse om din oplevelse og den mistillid, du har mødt i jobcentret

Debat
Jan AudeFormand for Social- og Beskæftigelsesudvalget

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Jan Aude (C), formand for Social- og Beskæftigelsesudvalget i Syddjurs, svarer på debatindlæg fra Hanne Høgh Larsen, Ryomgård.

Jeg kan, som du skriver, ikke kommentere på din sag eller andre enkeltsager. Men jeg er da ked af at læse om din oplevelse og den mistillid, du har i mødet i jobcentret. Sådan skal det ikke være. Derfor er der også vedtaget en ny beskæftigelsesreform.

Her er en af hjørnestenene tillid og troen på borgeren, bl.a. ved færre lovpligtige samtaler i forløbet. Dernæst den styrkede gennemsigtighed ved langt færre målgrupper (fra 13 til 5), således det er lettere at overskue den arbejdsmarkedsindsats, der passer bedst til den enkelte, når situationen opstår.

Det tror jeg på fremadrettet afhjælper mistillid og imødekommer den gode dialog i mødet med jobcentret.