Kan vi tillade lugtgenerende anlæg ved lokale virksomheder?
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Svar til Michael Mikkelsen.
Jeg forstår fuldt ud de bekymringer, der er rejst i forbindelse med den mulige miljøgodkendelse til Verdis A/S’ omsorteringsanlæg til håndtering af affald for Reno Djurs på Industrivej 7 i Ryomgård.
Det er en sag, jeg vil se alvorligt på.
Det er en sag, jeg vil se alvorligt på.
Vi kan ganske enkelt ikke byde vores lokale virksomheder at få potentielt lugtgenerende anlæg placeret lige uden for vinduerne. Virksomheder som Jiffy A/S er vigtige arbejdspladser og en del af byens identitet, og det er helt afgørende, at de har ordentlige rammer at drive virksomhed under.
Som formand for Erhvervs- og Planudvalget vil jeg følge sagen tæt med administrationen, og jeg vil insistere på, at eksisterende virksomheder – herunder naturligvis Jiffy A/S – skal kunne se ind i en løsning, de reelt kan leve med.
Vi ønsker at være en erhvervsvenlig kommune, men det forpligter også til at tænke os grundigt om, når nye anlæg foreslås i bynære erhvervsområder.
Det skylder, vi både virksomhederne og borgerne i Ryomgård.