Syddjurs og Ebeltoft – et sted at vokse, leve og arbejde
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Valgkampen betyder virkelig meget for mig – ikke bare som politiker, men som far og borger i Ebeltoft, hvor mine børn vokser op. Jeg elsker byen og vil kæmpe for, at den forbliver levende, attraktiv og fuld af muligheder – for børn, voksne og ældre.
Da vi i 2019 slog os ned i Ebeltoft, var det, fordi byen havde det, vi søgte: natur, et stærkt handelsliv og gode spisesteder. Den kombination skal vi bevare og udvikle. Hvis jeg skulle få skrabet nok stemmer sammen, vil jeg kæmpe for Ebeltoft i byrådet – det er vigtigt, at Ebeltoft og Syddjurs får ny energi, handlekraft og fremdrift.
Mine politiske prioriteter:
Levende bymidter og handelsliv: Butikker, caféer og kulturliv skal trives. Detailhandel er kommunens næststørste arbejdsgiver, og jeg vil arbejde for faste bevillinger til handelsstandsforeningerne, så bylivet kan udvikles strategisk og langsigtet.
Folkeskolen i fokus: Trygge klasser, bedre fysiske rammer, skærmpolitik, flere bøger, idræt og udeområder – børnene skal have de bedste muligheder for at lære og trives.
Erhverv og jobskabelse: Jeg arbejder strategisk for flere private arbejdspladser, øget kendskab til jobcenteret og mere virksomhedsrettet indsats. Et stærkt erhvervsliv skaber jobs, vækst og muligheder – til gavn for hele kommunen.
Ældre og tryghed: Vores ældre skal opleve respekt, tryghed og kvalitet i plejen. Flere varme hænder, fokus på nærvær og et værdigt hverdagsliv er centralt.
Fællesskab og bæredygtighed: Grønne investeringer, kultur og oplevelser, ansvarlig økonomi – så pengene går til børn, ældre og lokalsamfundet.
Syddjurs har et kæmpe potentiale, som vi skal udnytte bedre. Vi har måske ikke fået den udvikling, vi har potentiale til. Det handler om at have de lange briller på – min styrke er at lave strategier og konkrete mål for, hvor folk skal bo, handle og arbejde, og hvor vi skaber flere private arbejdspladser.
Med over 20 års ledererfaring fra private virksomheder – både som direktør, salgschef og selvstændig i Danmark og Tyskland – har jeg kompetencerne til at træffe beslutninger, der virker i praksis. Jeg ved, at levende bymidter, stærkt erhvervsliv, gode skoler og trygge ældre sammen med et tæt samspil mellem borgere, virksomheder og kommunen skaber værdi for os alle.
Jeg er handlingsorienteret, dialogsøgende og passioneret. Jeg lytter, lærer og handler – og sammen kan vi skabe et Syddjurs, som børnene elsker at vokse op i, hvor ældre føler sig trygge, og hvor borgere og virksomheder kan trives.
Jeg håber på din stemme. Hver enkelt stemme tæller, og din stemme kan gøre forskellen.