Fortsæt til indhold

Kære Poul Damgaard. Må I ikke som bedsteforældre bære jeres del af ansvaret for den produktion, vi har i dag?

Svar på debatindlæg.

Debat
Jørgen Ivar Brus Mikkelsen (V)Syddjurs Byråd

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Kære Poul Damgaard

Jeg anerkender jeres fredelige demonstrationer og de venlige smil og kommentarer, jeg og andre mødes med ved jeres aktioner. Min anke går på, at jeres budskaber opleves som et personligt angreb, blandt andet af de landmænd, der producerer jeres flæskesteg til juleaften.

Hvis vi er enige om, at Folketinget - i overført betydning - laver spillereglerne, og at borgerne er spillerne på banen, ja, så er det vel spillereglerne, I burde gå efter at få lavet om, fremfor at kritisere spillerne? Det er her, jeg nævner Den Grønne Trepart, som jeg synes er et godt eksempel på ændrede spilleregler.

Men den har I ikke store forhåbninger til, kan jeg forstå - ærgerligt!

Som bedsteforældre har I jo haft flere årtier til at påvirke og ændre - og står vel dermed også med en del af ansvaret for, at vi har den produktion, vi har i dag?

Min appel til jer går på at målrette jeres budskab mod de beslutningstagere, der reelt har kompetencen til at gennemføre ændringer - og lade være med at pege fingre af almindelige retskafne borgere!

Det mener jeg, vores kommune, vores fællesskab er bedst tjent med.