Når forvaltningen siger »hop«, så siger politikerne åbenbart »hvor højt« i stedet for »hvorfor«.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Skoledebatten er vigtig, men det er frivilligt foreningsarbejde også.
Vi kan ikke ændre i vores program nu, men Norddjurs Kommune har alle muligheder for at flytte borgermødet.
Norddjurs Kommune inviterer til borgermøder, hvor de præsenterer anbefalinger og åbner op for dialog.
Det er rigtig godt, at de inviterer til dialog. Skoler i de små byer er vigtige, blandt andet for idræts- og foreningslivet.
Derfor er det også rigtig uheldigt, at man vælger fra kommunens side at lægge et så vigtigt borgermøde på Langhøjskolen 18. juni, hvor årets Heksefest i Allingåbro løber af stablen.
Når man henvender sig til politikerne, som inviterer til mødet, så har vedkommende ingen indflydelse på planlægningen af mødet, og så kan man jo gisne om, hvor meget indflydelse de egentlig har i hele den her skoledebat.
Jeg kan undre mig over, at forvaltningen i Norddjurs Kommune har så meget magt over for de lokalvalgte politikere. Når forvaltningen siger »hop«, så siger politikerne åbenbart »hvor højt« i stedet for »hvorfor«.
Der er flere i kommunalbestyrelsen, som ved, at Heksefesten afholdes i uge 25.
Man kunne, hvis man havde overblik, have valgt at lægge borgermødet på Langhøjskolen 15. juni og så lægge borgermødet i Glesborg 18. juni.
Heksefesten har ikke patent på uge 25, men jeg synes alligevel, at vi fortjener en vis form for respekt for vores store frivillige arbejde, som vi lægger for at afholde en sommerfest.
Når man tænker på, at Norddjurs Kommune næsten lige har inviteret til workshop i forbindelse med det nye frivilligcenter, så synes jeg, det sender et helt forkert signal vedrørende kommunens hjælp til frivillighed. Den her planlægning er meget modarbejdende i stedet for samarbejdende.
Vi kan ikke ændre i vores program nu, men Norddjurs Kommune har alle muligheder for at flytte borgermødet.
Jeg har naturligvis taget kontakt til Benno (Blæsild, red.) og Alexander (Myrhøj, red.) vedrørende vores udfordring, som forvaltningen har valgt skulle være der.
Måske skulle forvaltningen stille et hold til vores femkamp, nu hvor de elsker udfordringer.
Heksefestudvalget håber, at politikerne, og især forvaltningen, er lydhør, således at vores torsdagsprogram i Heksefesten får stor lokal opbakning.
Sidste nyt:
Borgermødet er nu blevet flyttet til 17. juni, oplyser Bjarke Christensen. »Alt det her støj kunne være undgået hvis forvaltningen havde overblik,« tilføjer han.