Fortsæt til indhold

Mal asfalten grøn i stedet for at kvæle Hovedgaden

Debat
Per ØxenholtNye Borgerlige

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Jeg mener som medlem af Nye Borgerlige, at der snart må drages konsekvenser på grund af det, der sker på Hovedgaden i Rønde. Det kan ikke være rigtigt, at butikker skal fyre ansatte og miste så meget omsætning, fordi man planlægger så dårligt.

Det er klart, at kunderne finder andre byer at handle i. Jeg skal i dag (i sidste uge, red.) hente hundefoder på Hovedgaden. Det skal slæbes derfra, og det kan jeg nok også klare ad et par omgange.

Men der er jo ældre, som det er umuligt for.

I Ryomgård står alt også stille, fordi man igen ikke har lavet sit forarbejde godt nok. Heldigvis går det endnu ikke ud over trafikken og butikkerne. Når der sker så mange grelle fejl i en forvaltning, mener Nye Borgerlige, at der må drages konsekvenser. Fremadrettet tror jeg, at trafikkaoset fortsætter i Rønde. Kører der en cykel, er det umuligt at overhale.

Det har jeg selv prøvet flere gange denne måned. Vi kender alle de store problemer med trafikken til og fra Molslandet, især om sommeren. Hele Rønde står stille. Det kaos bliver kun værre, og især til vinter, hvis sneen vælter ned. Der kan sneploven ikke komme af med sneen.

Den vil hobe sig op, og her får Syddjurs en større udgift til at fjerne sne. Stop op nu, og overvej lige, om de midterrabatter skal fjernes igen, mens tid er, og lad Hovedgaden forblive som nu. Det kan nås endnu. Syddjurs vil gerne være grøn, så mal asfalten grøn op gennem byen. Det er ikke set før.

Se video: