Bedre infrastruktur i Galten-Skovby
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Jeg undrer mig over, hvorfor Galten-Skovby på trods af stor vækst i indbyggertallet, ikke bliver opdateret på infrastrukturen ind og ud af byen. Hver morgen mellem 7.30 og 8.00 holder jeg troligt i kø ved udkørslen fra Skovlundvej til Århusvej ligesom mange andre, for der er ikke andre oplagte udfaldsveje, når man nu engang arbejder i Aarhus.
Jeg har tænkt flere gange, at det ville være en fordel med enten et lyskryds eller en rundkørsel, men kan også godt se, at det ikke bliver let i lige netop det kryds, da de omkringliggende huse ligger forholdsvis tæt op ad vejene.
Ind i mellem, når køen er ekstra lang, kører jeg fra Skovlundvej og hen ad Bizonvej og støder derfor til Århusvej et stykke længere nede mod Lillering Skov. Her er samme problematik med mange biler på Århusvej, men her er der til gengæld fin plads til at lave f.eks. en rundkørsel.
Jeg tror, det vil kunne lette trafikken ud af Skovby om morgenen gevaldigt, hvis dele af trafikken efter indførsel af en rundkørsel i krydset mellem Ursusvej og Århusvej bliver ledt denne vej.