Fortsæt til indhold

Er der integrationsproblemer i Skanderborg Kommune?

Debat
Steffen G. Møller Kandidat for Dansk Folkeparti i Skanderborg kommune Hybenparken 11 8660 Skanderborg

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Først skal vi prøve at definere hvad integration er?!

Når politikerne snakker integration er det en gensidig tilpasning mellem mennesker som, kommer hertil fra andre steder af verdenen og danskerne. Jeg mener at det er en forkert tilgang til indvandringen.

Jeg mener, at indvandrerne har en forpligtigelse, at tilpasse sig Danmark og dansk kultur og levevis, hvilket betyder at man efter et par generationer ikke vil kunne kende forskel på dem, som er indvandret og den etniske befolkning (assimilering).

Det vi i virkeligheden ser er segregation (adskillelse fra den etniske befolkning) af visse befolkningsgrupper. Primært mennesker som har en tilknytning til Islam, her mener jeg totalitær politisk ideologisk Islam.

Indvandringen fra ikke vestlige lande startede i slutning af tresserne og indvandrerne har været i landet i generationer og deres børn hedder fortsat Muhammed og Huda og ikke Mads og Pernille.

I Skanderborg kommune begynder vi, at se de problemer de store byer har med indvandringen fra ”ikke vestlige lande”.

Moskéer blomstrer op, dominanskulturen bliver mere udbredt, narkotikaproblemerne vokser, ghettoer bliver en del af kommunen, arbejdsløsheden stiger og Islamiske klædedragter bliver en større og større del af gadebilledet.

I Skanderborg kommune har vi under fem procent indvandrere fra ”ikke vestlige lande”, hvor landsgennemsnittet er omkring ti procent.

Når jeg besøger de rekreative områder omkring Skanderborg sø, en solrig sommerdag, oplever jeg hver eneste gang, at møde indvandrernes segregations- og dominans-kultur.

Jeg forsøgte sidste år i min naivitet at få en gruppe arabere til at skrue ned, det udløste trusler om fysiske overgreb på både mig om mine kvindelige medlemmer af familien.

Her har indvandrerne indtaget områderne omkring søen inklusiv vores nye badefaciliteter med så store mængder af indvandrere og høj arabermusik, at det er umuligt for de fleste at være i området.

Jeg forsøgte sidste år i min naivitet at få en gruppe arabere til at skrue ned, det udløste trusler om fysiske overgreb på både mig om mine kvindelige medlemmer af familien.

Det fik mig til at gå på opdagelse i Skanderborg Kommune. Jeg startede med Galten, hvor jeg opsøgte både gamle og unge mennesker og det viser sig, at der er kæmpe problemer med narkotika i Galten.

Jeg borede mig ned i denne problematik og det viser sig, at indvandrerbander fra Aarhus leverer narkotika til børn ned i 13-års alderen og presser børn i 14-15-års alderen til at sælge narkotika for dem.

Salget foregår åbenlyst i Skoler, torvepladser og fritidsklubber i Galten. Narkoproblemet strækker sig ud til Skanderborg by, hvor den øverste i narkomiljøet er en lokal indvandrer på bare 19 år, som står for centraldistributionen af narkotika.

I Hørning og Ry begrænser narkosalget sig primært til hashbrugere, som er leveret fra samme centrale distributør i Aarhus, indvandrerbander.