Fortsæt til indhold

Plejehjem skal ikke placeres på en mark nord for byen

Debat
Kirsten Danscher,Lilleåvænget 9, Hadsten

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Det var ikke en god nyhed for os ældre i Hadsten, da vi erfarede, at kommunalbestyrelsen havde vedtaget at placere et nyt plejehjem på en mark halvvejs i Galten.

Så vi er mange, der vejrer morgenluft, nu byggeriet er bremset grundet økonomien.

Et plejehjem bør derfor placeres, hvor der er nem adgang for ældre besøgende. Det er der ikke på en mark nord for byen.
Kirsten Danscher, Lilleåvænget 9, Hadsten

Vi håber derfor, en ny kommunalbestyrelse efter valget i november kan ændre på den vedtagelse.

Jeg er blevet fortalt, at man vil bygge en beboelsesejendom i flere etager i Lilleåparken, på netop den plads et plejehjem kunne placeres. Så det er et spørgsmål om, hvilken målgruppe der skal tilgodeses?

Jeg er uddannet fysioterapeut og har arbejdet med genoptræning af ældre, og min erfaring er, at træning lykkes, når der er livsglæde til stede. Den kom, når naboer venner og familie kom på besøg. Med disse personer deler alle vi ældre vores minder, historie og oplevelser. Dette gælder også for plejehjemsbeboere. Et plejehjem bør derfor placeres, hvor der er nem adgang for ældre besøgende. Det er der ikke på en mark nord for byen.