Fortsæt til indhold

Debat: Det er fandeme uhyggeligt du - Hornslet rykker for vildt!

Debat

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

»Det går rigtig stærkt i Hornslet - og det fortsætter.

To nye børnehaver, ny udskoling ved Hornslet Hallen, omfattende ombygning af skolen – og et nyt boligområde i byens vestlige del.

Byggeriet af den nye børnehave på Rodskovvej går forhåbentlig i gang næste år. Og måske allerede inden første spadestik, er vi i gang med at forberede den næste børnehave, som må og skal besluttes i den kommende byrådsperiode.

Børnetallet stiger voldsomt, og denne gang skal vi være hurtigere og mere klar, end det har været tilfældet med børnehaven på Rodskovvej.

Den næste børnehave skal placeres i det kommende boligområde i byens vestlige ende, hvor den nye forbindelsesvej, Ågårdvej, fra møllen til Hornbjergvej, bliver et trafikalt knudepunkt.

Byggeriet af den nye indskoling forventes at starte i 2023, mens ombygningen af skolen starter i 2025.

I 2025-27 er der budgetteret med 26. mio. kroner til børnehaven.

Allerede nu kan vi forudse, at der bliver hårdt brug for den. Jeg vil arbejde for, at vi kommer i gang med planlægningen allerede i 2022.

Mit optimistiske bud er, at børnehaven så kan være færdig inden 2027.

Som det tidligere er besluttet, ombygges den nuværende skole på Ballesvej til en indskolingsafdeling fra 0.-5. klasse med SFO og eftermiddagsklub.

Ved Hornslet Hallen bygges en ny udskoling fra 6.-9. klasse samtidig med, at ungdomsskolens aftenklub flytter til Stadionvej - og Hornslet Hallen udvider sine faciliteter.

Byggeriet af den nye indskoling forventes at starte i 2023, mens ombygningen af skolen starter i 2025.

Lad os allerede fra starten af den nye byrådsperiode finde sammen og være på forkant med udviklingen. Borgere, børnefamilier og distriktsrådet skal selvfølgelig være med til styre børnehaven i den rigtige retning.

Giver du mig din stemme 16. november, kan/vil jeg i byrådssalen gå ind i ”kampene” om at forberede Hornslet bedst muligt til det nye boligområde og de nye børnefamilier.«