Debat: Honnør til vagtlægen i Mols-Randers området
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
»Stor ros til vagtlægen i Mols-Randers området (Region Midtjylland). Efter fald på halen fik jeg i løbet af lørdag aften 16. oktober voldsomme smerter i ryg, lænd og hofte. Det var med bævende hjerte, at jeg ringede til vagtlægen i Randers, men efter kun ca. 10 minutter kom jeg igennem til en medarbejder, der inviterede mig til at komme ind til lægevagten i Randers, hvortil jeg ankom klokken ca. 22:00.
Med det jeg har været igennem hjerneblødning mv., skylder jeg sundhedspersonalet i Region Midt en stor tak for at have reddet mit liv og givet mig min førlighed tilbage.
Jeg havde nu set frem til at skulle vente det meste af natten for at komme til at tale med en læge, men igen blev jeg positivt overrasket. Efter kun ca. halvanden time blev jeg kaldt ind til en læge, som jeg vil betegne som meget omsorgsfuld og omhyggelig. Hans behandling af mig vil jeg give et rent 12 tal. Han ordinerede mig noget smertestillende medicin, som kunne hentes på døgnapoteket i Randers, men der var bare lige det ved det, at døgnapoteket lukker kl. 24:00, så jeg måtte køre hjem med lige store smerter, men varm om hjertet over den behandling jeg fik hos lægevagten.
Jeg fandt senere ud af, at lægen kom fra Allingåbro, så hvor er de heldige at have en sådan læge.
Så nu vil jeg vil ikke længere lytte til den skattefinansierede ’tabloidpresse’ DRTV og TV2, for ifølge dem dør man nærmest af alderdom, hvis man forsøger at ringe til Lægevagten, og hvis det endelig lykkes at komme igennem, er det en kvaksalver, der tager telefonen.
Journalisterne må jo lede efter nål i en høstak, og når de finder en lille nål, bliver historien vinklet helt ude af proportioner, hvor sigtet med historien bliver at nedgøre hårdtarbejdende sundhedspersonale i det offentlige sundhedssystem.
De bør roses og ikke nedgøres af en skattefinansieret ”tabloidpresse” DRTV og TV2.
Med det jeg har været igennem hjerneblødning mv., skylder jeg sundhedspersonalet i Region Midt en stor tak for at have reddet mit liv og givet mig min førlighed tilbage.
De bør roses og ikke nedgøres via fiktive TV historier.
Så en stor tak til lægevagten i Mols-Randers området (Region Midt).«