Integration og kulturmøder
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.
Flygtningepolitik er ikke det store valgtema, men jeg mener, som kandidat for Enhedslisten, at vi også skal tale om dette emne i forbindelse med valg til kommunerne og regionerne. Det er vigtigt, at vi møder flygtninge i kommuner med respekt og åbenhed, så de kan blive velintegreret med hensyn til job, uddannelse og bolig. Og at vi mødes på tværs af sprog, race, religion og kultur.
Her er mit medfølgende tema: Kulturmøder. Lad os mødes i kirkerne, forsamlingshuse og kulturhuse, så vi kan udveksle synspunkter, spise hinandens livretter, høre musik, danse og få indsigt i hinandens kulrurer.
Der er utroligt mange velintegrerede flygtninge i Danmark og mange med gode jobs og uddannelser. Her kan jeg henvise til de mange social- og sundhedshjælpere/assistenter, der gør en kæmpeindsats.
Godt valg for os alle.